Zašto Zemlja i Venera nemaju nijedan mali mjesec? Ili jesu?
LocalFluff
2014-02-14 18:10:06 UTC

Zašto se neki meteoroidi nisu uhvatili u Zemljinoj ili Venerinoj orbiti?

AFAIK većina meteora su sitni fragmenti kometa. Zar neki rep komete ne bi trebao nekada proći Zemljinu orbitu brzinama pogodnim za naš planet da uhvati takve fragmente? Otkriveno je 100 000 asteroida. Zašto unutarnji planeti nisu dobili asteroid poput mjeseci poput vanjskih planeta? Pojas asteroida nije predaleko.

Velika Zemljina Luna mogla bi ih očistiti, ali to neće objasniti Venerin nedostatak sićušnih mjeseci.

Ovo pitanje postavljeno je (za Zemlju) u britanskoj televizijskoj seriji QI tri puta, s 4 različita odgovora, jedan od njih je da Zemlja ima 11 000+ mjeseci. U konačnici, to ovisi o tome kako definirate "mjesec".
adrianmcmenamin
2014-02-14 21:33:13 UTC

Snaga gravitacijskog polja Zemlje u usporedbi s Mjesecom i Suncem nije dovoljna za hvatanje i zadržavanje satelita - previše je ometajućih sila koje bi ih s vremenom istrgnule.

Međutim, postoje neki objekti na Lagrangijevim točkama - točke na kojima su gravitacijska polja Zemlje i drugi objekti jednaki, pa je moguće imati (vjerojatno meta-stabilnu) orbitu.

Ovo daje neke pojedinosti o tome što se može naći na raznim točkama Lagrangia: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_objects_at_Lagrangian_points

Ali Mars ima dva (moguće zarobljena asteroidna) mjeseca, iako Mars ima tek oko 1/10 mase Zemlje. A Venera nema veliku Lunu koja bi mogla poremetiti orbite. Uzorak naravno nije uvjerljiv, ali vaše objašnjenje nije odmah uvjerljivo. Što je Sunce bliže, to bi gustoća ostataka kometa i ekscentričnih asteroida bila veća, pomislio bih, jednostavno zato što je ovdje prostor u ekliptici manji. Je li Venera mogla imati još neotkriveni prsten zarobljene prašine kometa? Venera ima manje od polovice ekscentričnosti Zemlje, 0,0067, gravitacijski poremećaj Sunca ne bi trebao biti toliko velik.
astromax
2014-02-15 21:01:36 UTC

@adrianmcmenamin ovdje ima pravu ideju. Ti se objekti na koje se poziva nazivaju Trojanci, a definirani su kao:

manji planet ili prirodni satelit (mjesec) koji dijeli orbitu s planetom ili veći mjesec, ali se ne sudara s njim jer kruži oko jedne od dvije Lagranjeve točke stabilnosti (trojanske točke), L4 i L5, koje leže otprilike 60 ° ispred i iza većeg tijela.

Blizu svakog masivnog tijela u Sunčevom sustavu (uključujući Zemlju) nalaze se minimumi, maksimumi i sedla u potencijalnom energetskom krajoliku zbog kombinacije spomenutog objekta i Sunca.

lagrangepoints

Moguće je da se objekti u suštini ulove u stabilnije od ovih ekstrema. Jupiter, koji je najmasivniji, ima popriličan broj ovih vrsta predmeta.

JupiterTrojans

Međutim, otkriven je jedan takav objekt koji kruži oko stabilne Lagrangeove točke 2010. godine, nazvan 2010 TK7.

Da, ali zašto Venera i Zemlja nemaju najčešći tip mjeseca, tipove Fobosa i Deimosa? Je li dio objašnjenja da smo unutar linije smrzavanja tako da se voda sublimira i uništava uobičajeni mjesečev materijal?
Jer smo preblizu Suncu (i Mjesecu). Gravitacijske sile koje ova tijela proizvode učinile bi orbite mikro satelita nestabilnim. Mars je dalje (i također bliži velikom izvoru mikromjeseca koji mogu biti faktor)
Venerina sfera utjecaja je oko 606 000 km. Zemaljski SOI oko 912 000 km. Mars SOI udaljen je oko 57 000 km. Mjesec će poremetiti puno stvari u Zemljinoj sferi utjecaja. Ali to nije slučaj s Venerom.