Zašto ne naprave sliku crne rupe u galaksiji M33?
2020-02-05 15:53:36 UTC

Budući da galaksiju Triangulum M33 vidimo iz prilično okomitog položaja (suprotno našoj Mliječnoj stazi i pomalo galaksiji Andromeda), trebalo bi biti lako prikazati crnu rupu u središtu, zar ne? Zašto su radije prvo slikali crnu rupu u galaksiji koja je 20-ak puta dalje i samim time teže fotografirati crnu rupu u njenom središtu?

antispinwards
2020-02-05 16:37:36 UTC

Čini se da M33 ne sadrži supermasivnu crnu rupu: zapravo nema dokaza da uopće sadrži središnju crnu rupu. Gornja granica mase središnje crne rupe na temelju dinamike regije jezgre iznosi nekoliko tisuća sunčevih masa.

Merritt i sur. (2001) " Nema supermasivne crne rupe u M33?" izvodi gornju granicu od 3000 solarnih masa na središnjem kompaktnom objektu u M33, napominjući da je to još uvijek u skladu s odnosom M-σ između mase supermasivne crne rupe i disperzije brzine u zvjezdanom ispupčenju, pomoću kojih dobivaju predviđenu masu od 2600-26300 sunčevih masa.

Gebhardt i sur. (2001) " M33: Galaksija bez supermasivne crne rupe" dobiva još manju gornju granicu mase crne rupe od samo 1500 sunčevih masa (njihova najbolje uklopljena masa je nula, tj. Nema središnje crna rupa), za koju navode da je znatno niža od predviđene mase iz odnosa M-σ.

Umm, što? Ako u središtu M33 nema crne rupe, što drugo? Budući da je to spiralna galaksija, mora postojati nešto poput središnje zvijezde oko koje se okreću ostale zvijezde.
@user30007 Većina zvijezda u galaksiji zapravo ne kruži oko središnje crne rupe galaksije. Unatoč ogromnoj masi, to je samo mali dio mase galaksije. Orbita je više unutar mase cijele galaksije, pa središnja crna rupa vjerojatno nije potrebna za orbite. Zanimljivo je da se za M33 čini da zvijezde u blizini središta sporije kruže ili se okreću oko galaksije, suprotno očekivanom. https://science.sciencemag.org/content/293/5532/1116
Dakle, zvijezde mogu jednostavno kružiti oko barijenta koji je samo središte galaksije?
U radovima na snimljenoj BH izričito se kaže zašto su druge mete bile nemoguće ili su u svakom slučaju odbačene.
@user30007: Zvijezde (vezane za galaksiju, široko odvojene od ostalih galaksija) ** kruže samo oko barijentra svoje galaksije.
AiliiexuzmCMT vidim.
Ne vidim kako ovo odgovara na pitanje. Supermasivna crna rupa nije isto što i crna rupa. Namjeravate li reći "jer je stvarno sićušan i nepraktično bi ga se moglo zamisliti"? Ako je odgovor takav, * to * odgovorilo bi na pitanje ako je stvarno napisano.
Hvala vam; to je sada puno preciznije.
@user30007 isto vrijedi i za sunce i zemlju, sunce se također lagano klima i oba kruže oko točke koja nije središte sunca (na koju utječu i drugi planeti). Svi koji slijede Newtonov zakon univerzalne gravitacije.
@Mehdi Ali da Sunca nije bilo, planeti se ne bi okretali oko mjesta na kojem se nalazi Sunce ili njegov barycentar (u slučaju Jupitera).
Binarni sustav kruži oko prazne točke u prostoru. Zamislite da je galaksija sustav n-korpica.
@user30007 Mogli su; takva bi orbita bila nevjerojatno nestabilna. Također, ako bi sunce nestalo odmah, novi barijectar Sunčevog sustava ne bi nužno bio negdje u blizini Sunčevog nekadašnjeg mjesta. Ovisilo bi o raspodjeli tijela za preimenovanje u Sunčevom sustavu.
Tod R. Lauer
2020-02-09 03:05:20 UTC

M87 je zapravo bio najlakši pokušaj crne rupe za Teorijski horizont događaja (EHT) i stoga je razumno bio njegova prva meta. Da bi EHT djelovao, potreban vam je 1) aktivni BH koji akretuje takvu materiju da je jak radio izvor i 2) da bude dovoljno blizu i masivan da bude kutno velik. Iako je M87 nekih 20 puta udaljeniji od, recimo M31 ili M33, on je također izuzetno masivan, nudeći tako velik razrješiv horizont. Jedina BH veća u kutnoj veličini je BH u našoj vlastitoj galaksiji Mliječni put, koja je, iako je na M87 teška samo 1/1500, daleko bliža za oko 2000x, što daje veću metu. Mala masa MW BH, međutim, znači da ima vrlo kratku vremensku skalu za promjenu brzine prirasta mase, tako da se njezin izgled mijenja dok ga EHT promatra. Ovo je nezgodno tehničko pitanje koje EHT nije morao riješiti za M87.

WRT drugim BiH, budući da je prethodni ispitanik izvrsno odradio svoj odgovor, M33 ne pokazuje dokaze o utajivanju središnje BiH. M31, za razliku od toga, ima ~ 800M sunčane mase BH, ali je 1) malo ispod razlučive snage EHT-a i 2) pruža vrlo malu radio emisiju.

Ova pitanja su automatski prevedena s engleskog jezika.Izvorni sadržaj dostupan je na stackexchange-u, što zahvaljujemo na cc by-sa 4.0 licenci pod kojom se distribuira.