Mogu li se astronomski radio izvori koristiti kao provjerljivi svjetionik slučajnosti?
D. H.
2014-07-14 10:26:51 UTC

Mapa slučajnosti izvor je slučajnih podataka koji se emitiraju na više strana. Korisnici koji slušaju svjetionik primaju isti redoslijed slučajnih nizova i nitko ne može unaprijed predvidjeti vrijednosti. Ovo je konstrukcija koja ima mnogo primjena u kriptografiji i distribuiranim komunikacijama. Takve slučajne sekvence generirane su pomoću atmosferske buke, kvantnih mjerenja i financijskih podataka (*).

Korištenjem astronomskih radio izvora (kao što su provali meteora , sunčeva buka, planetarna promatranja, CMBR, itd.), je li moguće da više neovisnih promatrača koji se šire širom svijeta, koristeći relativno jeftinu opremu, otkriju iste nepredvidive kozmičke signale i dogovore se o vremenu i svojstvima tih signala (do unutar neke granice pogreške)?

Da je to izvedivo, mogli biste stvoriti javno provjerljivi svjetionik slučajnosti koji nije zahtijevao povjerenje središnjeg tijela da generira sekvencu na nepristran način. Umjesto toga, promatrači mogu neovisno potvrditi slučajne vrijednosti pomoću vlastitih lokalnih mjerenja.

(*) usenix dot org /legacy/events/evtwote10/tech/full_papers/Clark.pdf

Ovo je objavljeno na [Crypto.SE] (http://crypto.stackexchange.com/questions/18120/can-astronomical-radio-sources-be-used-as-a-verifiable-randomness-beacon). OP bi trebao odabrati jedno mjesto i držati ga se. Izbriši iz drugog.
Pitanje o kriptografiji SE sada je uklonjeno.
Jedan odgovor:
eshaya
2014-10-08 02:46:40 UTC

Vidim dva problema. 1) Bilo koji određeni izvor na nebu nalazi se iznad horizonta za ograničenu regiju Zemlje u određenom trenutku, pa bi netko trebao prenositi signal oko svijeta. 2) Teško je razmišljati o astronomskom izvoru koji je cijelo vrijeme uistinu slučajan. Astronomski izvori su fizički sustavi koji reagiraju na unutarnje i okolišne promjene koje su uzročne, pa svi oni u određenoj mjeri imaju djelomičnu kvaziperiodičnost ili postaju privremeno gotovo periodični. Dakle, ovisi o tome koliko vam slučajni trebaju biti, ali sumnjam da je bilo koji astronomski izvor pouzdan u tu svrhu.