Kako se zna da Callisto nema srž?
Undo
2013-09-26 09:47:51 UTC

Moja knjiga o astronomiji tvrdi da su znanstvenici otkrili da Kalisto, mjesec Jupitera, nema vruću unutarnju jezgru. Zapravo, kaže se, Callisto ima jezgru sličnu jezgri komete.

Je li ovo još uvijek prihvaćena teorija i kako su te informacije otkrivene?

Jedan odgovor:
Manishearth
2013-09-26 12:20:46 UTC

Može imati (silikatnu) jezgru, ali je vrlo mala. Također postoji mogućnost unutarnjeg tekućeg vodenog "oceana". Trenutno je najvjerojatniji sastav kamenja i leda, s gustoćom stijena koja se neprestano povećava kako se dublje kopa (To je u oštrom kontrastu s planetima poput Zemlje, gdje postoje gustoće u gustoći između slojeva ). Planetarna diferencijacija nije se primijetila jer Callisto nije tidno grijan.

Sastav se nikada ne može u potpunosti odrediti - ne može se odrediti sastav sfernog tijela u potpunosti razaznati iz samo rotacije i prevođenja 1 . Međutim, možemo pretpostaviti razumne. U osnovi možemo izračunati njegovu ukupnu masu i moment tromosti promatrajući njegovu rotaciju i okretanje. Zatim, pod pretpostavkom da gustoća ρ radijalno varira, dobit ćemo sljedeće dvije jednadžbe:

$$ M = \ int \ rho \ pi r ^ 2dr $$

$$ I = \ int (\ rho \ pi r ^ 2dr) r ^ 2 $$

Oni ne određuju u potpunosti ρ, no uz druge razumne pretpostavke o sastavu i količini planetarne diferencijacije, možemo dobiti dobru procjenu za ρ.

1. Može se odrediti uzmemo li veće gravitacijsko polje i zaokrenemo ga, ali to se uputi u aristotelovsko "Dajte mi mjesto na kojem ću stajati i pomaknut ću Zemlju." zona misaonih eksperimenata.