Koliko zvijezda može ostati blizu jedna drugoj, a da se ne sruši?
Zoltán Schmidt
2013-09-25 03:29:46 UTC

Je li moguće da dvije zvijezde postoje blizu jedna drugoj?

"Zatvori" je relativno; pretpostavimo da su dvije zvijezde blizu jedna drugoj ako su u središtu istog Sunčevog sustava.

Moguće je da se to dogodi s 3 zvjezdice. Ali što je s više? Koliko zvijezda može biti središte točno jednog Sunčevog sustava bez kolabiranja zbog gravitacije?

Naravno, ako biste ih mogli natjerati da međusobno kruže.
@Undo Pa, ako biste ih uspjeli natjerati da međusobno kruže, jedan od njih će na kraju odletjeti i nikad se više neće vratiti. Vjerojatnost da će ostati u njemu je znatno manja od 1% i pod određenim uvjetima mase i orbitalnih parametara.
@Cheeku u beskonačnom svemiru, vjerojatnosti su značajnije;)
@ZoltánSchmidt da! Mislim da sam pročitao da je pronađen takav sustav. Tražim rad kako bih dao razrađen odgovor.
PROVJERITE YT za stabilne orbite N-tijela, video sims https://www.youtube.com/results?search_query=n+body+stable+orbits
Cheeku
2013-09-25 03:55:20 UTC

Pa, ako imaju kutni zamah u odnosu na svoje središte mase, ili drugim riječima, ako su u orbiti, gravitacijski kolaps nije problem.

Ovo je ono što se događa kada su tri tijela u orbiti jedno oko drugog. Nemojte se razočarati tako brzo. Doista postoji način da se to izbjegne. Ako su tri tijela usporedive mase, a jedno od njih nalazi se na L4 ili L5, podešavanje orbitalnih parametara može dobro funkcionirati, ali tada morate brinuti o plimnim silama.

Lagrange points

Dakle, ako veličina naše treće zvijezde premaši površinu koja joj je dana na L4 / L5, ona će iskusiti plimne sile i počet će izbacivati ​​masu na bilo koju od dvije druge zvijezde, ili obje.

Ali kao što je Zolan komentirao gore, astronomija s beskonačnim svemirom ima mogućnost za sve. Gore navedeni su najčešći problemi koji se pojavljuju, a to su razlozi koji su uglavnom odgovorni za stvaranje takvih sustava vrlo malo vjerojatnim za postojanje.

Ali evo sustava koji radi onako kako ste opisali:

Binarni sustav postoji, a treća je zvijezda dovoljno daleko da gravitaciju doživljava kao gravitaciju jedne zvijezde. A najbliži planet (kakav želite da bude "sunčev sustav") toliko je daleko da gravitaciju tri zvijezde doživljava kao gravitaciju jedne. Sad, budući da je "blizak" relativan pojam, tri su zvijezde za planet poprilično blizu.

Dakle, odgovor na vaše pitanje, DA i NE

Pronašli smo čak 7 zvijezda u jednom sustavu zvijezda.
@caters Ovdje objavite vezu za izvješće. Želim to vidjeti.
HDE 226868
2018-01-03 05:59:28 UTC

Najmanje 7.

Trenutno znamo za dva zvjezdana sustava sa 7 zvijezda: Nu Scorpii i AR Cassiopeiae. Njih dvoje imaju različitu strukturu, obje su komplicirane, ali izgledaju stabilne na zvjezdanim vremenskim skalama.

Nu Scorpii

Ovaj sustav ima dvije komponente, Nu Scorpii AB i Nu Scorpii CD.

• Nu Scorpii A sam je sustav trostrukih zvijezda, s binarnim sustavom u središtu. Unutarnje dvije zvijezde (Aa i Ab) ne mogu se razriješiti, dijelom i zato što je slabija od njih dvije prilično slaba. Treća zvijezda, Nu Scorpii Ac, također je slaba. Nu Scorpii B je jedna zvijezda koja kruži oko Nu Scorpii A.
  • Nu Scorpii C je također pojedinačna zvijezda i oko nje je Nu Scorpii D, što je vjerojatno, poput Nu Scorpii Aa i Ab, binarnog sustava koji ne mogu se riješiti.

Nu Scorpii AB i Nu Scorpii CD imaju dugo orbitalno razdoblje (u usporedbi s višednevnim razdobljem Nu Scorpii Aa i Ab), vjerojatno u stotinama tisuća godine.

AR Cassiopeiae

Ovaj sustav ima malo drugačiji raspored. Sastoji se od središnjeg sustava s tri zvijezde (AR Cassiopeiae AB) oko kojeg kruže dva binarna sustava (AR Cassiopeiae CD i FG).

• AR Cassiopeiae A je pomračujući binarni sustav s točkom poretka dana, baš kao i kod Nu Scorpii A. AR Cassiopeiae B kruže oko ove dvije na velikoj udaljenosti.
  • AR Cassiopeiae C i D su zvijezde slične veličine, premda su slabe i teško ih je razlučiti. >
  • AR Cassiopeiae F i G tvore sustav sličan AR Cassiopeiae CD: dvije zvijezde sličnih masa koje kruže oko primarnog sustava trostrukih zvijezda na istoj udaljenosti (do reda veličine).

Kao i kod CD-a Nu Scorpii, CD CD Cassiopeia i FG orbitiraju AR Cassiopeiae AB ​​u vremenskom rasponu od stotina tisuća godina.

Ključna stvar koju valja primijetiti kod ovih sustava s više zvjezdica velike množine jest da su njihove komponente često sami binarni sustavi. Drugim riječima, nemate slučaj da postoji jedna ili dvije središnje zvijezde, dok ih ostale neovisno kruže, ili kada imate hrpu zvijezda koje neovisno kruže oko iste točke. Puno je stabilnije stvoriti nekoliko uskih binarnih datoteka i zatim ih pokrenuti - slično kao i normalni sustav s tri zvjezdice, osim što je svaka komponenta zapravo dvije zvijezde.

Pa, zašto pronašli smo sustav zvijezda s više od 7 zvijezda u sebi? Postoji nekoliko mogućih razloga:

• Ne možemo riješiti određene komponente za koje mislimo da su samo pojedinačne zvijezde. Znamo samo da je Nu Scorpii Aab binarni sustav gledajući njegove spektralne linije i videći kako se oni pomiču tijekom vremena dok se komponente kreću u svojim orbitama jedna oko druge. Moguće je da te spektroskopske binarne datoteke ne možemo otkriti ni u nekim sustavima.
  • Početni protozvjezdani oblak možda nije dovoljno masivan da bi se ti sustavi mogli lako formirati. Da biste formirali sustav od 7 zvijezda, osim ako su jednu ili više komponenti uhvatile ostale (što se čini malo vjerojatnim, s obzirom na to da su aranžmani osjetljivi), potreban vam je jedan vrlo, vrlo masivan oblak (ako je hipoteza o fisiji nekako vrijedi za cjelokupni sustav - što vjerojatno nije slučaj) ili nekoliko masivnih oblaka koji se urušavaju približno u isto vrijeme jedni s drugima, što također možda nije vjerovatno.
  • Vjerojatno je da takav sustavi su nestabilni ili do potpunog kolapsa (tj. izbacivanja članova iz sustava) ili gubitka članova prema zvijezdama koje prolaze. S obzirom na velika razdvajanja potrebna da bi komponente stabilno orbitirale, nije daleko da bi ih zvijezda u prolazu mogla poremetiti dovoljno da napuste sustav.
* Nevjerojatno! * Vrti mi se u glavi. Izgleda da je svaki korak u hijerarhiji jedan ili dva reda veličine u razdvajanju. Iako sam trenutno prihvatio odgovor na pitanje [Državni vektori „zanimljivih“ višestrukih zvijezda] (https://astronomy.stackexchange.com/q/14218/7982), uvijek postoji prostor za bolji.
@uhoh Trebali biste pogledati lude orbite Crisa Moorea. Pogledajte http://tuvalu.santafe.edu/~moore/gallery.html za poveznice do animiranih dijagrama i radova. Naravno, ove orbite * izuzetno * vjerojatno neće nastati prirodno. Razumno su stabilni na male poremećaje položaja i brzine, ali ne i na razlike u masama, koje moraju biti gotovo identične.