Koja je gornja i donja granica temperatura pronađena na zvijezdama?
2013-09-25 05:48:52 UTC

Na kojim su najekstremnijim temperaturama (i vrućim i hladnim) uočene zvijezde? Postoji li gornja i donja granica za otkrivenu temperaturu zvijezda?

četiri odgovori:
Guillochon
2013-09-25 09:26:03 UTC

Odgovor ovisi o tome što biste željeli smatrati "zvijezdom". Ako samo razmišljate o zvijezdama u glavnom nizu, onda se možete samo pozvati na klasična zvjezdana slova, " OBAFGKM" (koja je relativno nedavno proširena na smjestiti najhladnije smeđe patuljke sa slovima "LTY"), gdje su O-zvijezde najvruće zvijezde (~ 30.000 K) i Y-zvijezde su najhladnije, takozvane zvijezde "sobne temperature" (~ 300 K).

Samo gravitirajući, plinoviti predmeti nisu sposobni stopiti deuterij ispod oko 13 Jupiterovih masa, i tako se jednostavno srušiti i ohladiti trajno (kao što je slučaj za sve divovske planete u našem Sunčevom sustavu). Ti objekti mogu biti hladniji od 300 K, ali tehnički nisu zvijezde jer se ne podvrgavaju nuklearnoj fuziji.

Za zvijezde koje napuštaju glavni slijed, dva moguća ishoda su bijela patuljasta zvijezda ili neutronska zvijezda, a obje su rođene izuzetno vruće: Bijeli patuljci rađaju se s površinskim temperaturama od ~ 10 ^ 9 K, dok se neutronske zvijezde rađaju s površinskim temperaturama od ~ 10 ^ 12 K. Međutim, i bijeli patuljci i neutronske zvijezde hlade se kako stare, s najhladnijim poznatim bijelim patuljcima koji su ~ 3000 K, a neutronske zvijezde hlade se na ~ 10 ^ 6 K.

Dakle odgovoriti na prvi dio vašeg pitanja: Najhladnije poznate zvijezde su Y-zvijezde (tj. smeđi patuljci), a najvruće poznate zvijezde su ili O-zvijezde ili mlade neutronske zvijezde, ovisno o tome smatrate li objektima koji su ostavili glavni slijed ili ne.

A što se tiče strogih donjih i gornjih granica, najhladnije moguće zvijezde vjerojatno su crni patuljci, što bijeli patuljci postaju nakon hlađenja vrlo dugo vrijeme (> 10 ^ 15 godina). Najtoplije zvijezde su vjerojatno novorođene neutronske zvijezde koje sam prethodno spomenuo, vrlo je teško dobiti puno toplije od 10 ^ 12 K jer se sav višak energije odnosi putem neutrina.

+1 Sjajan odgovor, koje su najvruće i najhladnije zvijezde ikad otkrivene. Nisam znao da zvijezde mogu biti tako cool, nevjerojatne!
Što je s http://en.wikipedia.org/wiki/Quark_star
Vjerojatno one ne bi bile ništa vruće od normalnih mladih neutronskih zvijezda, jer bi se njihove površine i dalje hladile emisijom neutrina, što je vrlo učinkovito pri temperaturama većim od 10 ^ 10 K.
Kako dobiti ovo ograničenje od 10 ^ 10K? Teorija? Možete li objasniti kako točno to dobivate?
+1 Ali mislim da su najtoplije temperature navedene za NS i WD možda previsoke i odražavaju temperaturu jezgre, a ne površinsku?
jmarina
2013-10-29 13:49:08 UTC

Ovo pitanje već ima vrlo dobar odgovor, samo bih htio dodati nekoliko detalja.

Ovdje kaže da kada je svemir bio promjera 10 ^ -33cm, njegova temperatura bila je 10 ^ 32K. Stoga bi to trebala biti apsolutna maksimalna temperatura dostižna u ovom svemiru, pa bi tako maksimalna temperatura zvijezde trebala biti ispod te; vrlo zanimljivo ono što je Guillochon rekao gore, da neutrini odvode višak energije iznad 10 ^ 12K.

Boja zvijezde odaje njezinu temperaturu. Zanimljivo je primijetiti da korona zvijezde uključujući naše Sunce može biti i preko milijun K iako je površinska temperatura naše zvijezde oko 6000 K.

http: // en. wikipedia.org/wiki/Corona

Također, u zvjezdanim jezgrama, fuzija vodika u helij započinje s 3 milijuna K, dok fuzija ugljika počinje s iznad 500 milijuna K, a fuzija silicija počinje s više 2700 milijuna K za usporedbu.

Uglavnom nebitno.
HDE 226868
2018-06-12 05:02:17 UTC

Najtoplije zvijezde - a ovdje pretpostavljam da "zvijezda" isključuje zvjezdane ostatke poput bijelih patuljaka, neutronskih zvijezda i drugih egzotičnih kompaktnih objekata - vjerojatno su Wolf-Rayetove zvijezde, klasa vruće zvijezde s nedostatkom vodika koje karakterizira iscrpljivanje vodika i zamjetne linije ugljika, dušika i kisika. Masivni podtip populacije I vjerojatno su bivše zvijezde glavne sekvence velike mase O-tipa s izuzetno jakim zvjezdanim vjetrovima.

Guillochonov odgovor spominje da zvijezde O-tipa često imaju površinu temperature od oko 30.000 K. Mnoge, ako ne i većina - Wolf-Rayetove zvijezde to premašuju drastičnim iznosima. Neke od najtoplijih mogu biti Wolf-Rayetove komponente binarnih datoteka AB7 i AB8 , u Malom Magellanu Oblak. Oboje imaju normalne pratitelje tipa O, koji su također izuzetno vrući. Međutim, maksimalne temperature za Wolf-Rayetove komponente mogu biti 105 000 K, odnosno 141 000 K (Wikipedia ovdje navodi Shenar i sur. (2016)).

Evo, evo problem. Notorno je teško odrediti temperature Wolf-Rayetovih zvijezda sa željenom točnošću. Zašto? Pa, to je uglavnom zbog njihovih zvjezdanih vjetrova i velike stope gubitka mase. Dijelovi atmosfera i vjetrova su optički debeli, što znači da ne možemo nužno promatrati gdje leži "površina", kako je to obično opisano u zvjezdanoj astrofizici. Stoga, imajmo na umu da se navedene temperature mogu malo isključiti - iako su Wolf-Rayetove zvijezde još uvijek prilično vruće od normalnih zvijezda O-tipa.

ShroomZed
2019-05-29 00:26:02 UTC

Najvruće zvijezde koje se još uvijek stapaju u svojim jezgrama su Wolf-Rayetove zvijezde koje se nalaze na krajnjem kraju sekvence WC-a, prikladno klasificirane kao WO zvijezde, koje pokazuju istaknute linije emisije kisika. Najtoplija poznata zvijezda je WR 102, koja ima spektralni tip WO2 i površinsku temperaturu od 210 000 Kelvina.

Smatra se da WR 102 ima masu od ~ 16,7 solarnih masa. Budući da je ovo visoko razvijena Wolf-Rayetova zvijezda, veći dio ove mase sastoji se od jezgre koja se stapa s vrlo tankim zračnim slojem koji je okružuje. Za referencu, prag zvijezde O-tipa je oko 16 Sunčevih masa, s tek djelićem te mase koja se spaja. To znači da je WR 102 vjerojatno započeo s oko 50-60 solarnih masa na ZAMS-u.

U ovom trenutku nije poznato što točno stvara WO zvijezdu, je li to evolucijski stupanj nakon što je WC zvijezda ili je potrebna izvanredna masivna zvijezda koja ide ravno u WO nakon prelaska kroz WN fazu . Broj WO zvijezda koji je trenutno poznat je jednoznamenkast, tako da se o ovakvim zvijezdama još može puno naučiti.