Koje je najekstremnije vrijeme nađeno na drugom planetu?
bogen
2013-09-25 00:30:10 UTC

Na Veneri postoji doista negostoljubivo vrijeme, kao i unutar plinskih divova u našem Sunčevom sustavu. Postoje li primjeri još ekstremnijih vremenskih uvjeta na planetima koji se nalaze u drugim solarnim sustavima od našeg?

Meta pitanje o relevantnosti planetarnih znanstvenih pitanja: http://meta.astronomy.stackexchange.com/questions/1/where-do-we-draw-the-line-concerning-planetary-science-questions
četiri odgovori:
Keith Thompson
2013-09-25 01:21:32 UTC

Rekao bih da je HD 189733b dobar kandidat za najekstremnije poznato vrijeme na drugom planetu (izvan našeg Sunčevog sustava).

Prema nekim nedavnim vijestima, vjeruje se da je atmosferska temperatura viša od 1000 ° C, uz vjetrove od 7000 km / h. (Za usporedbu s podacima iz odgovora Rory Alsopa, to je oko 1900 metara u sekundi.)

I pada kiša na rastopljeno staklo. Bočno.

AŽURIRANJE: Kao što Guillochon ističe u komentaru, HD 80606 b vjerojatno ima još jače vjetrove, iako nisu kontinuirani. To je Jovian s izuzetno ekscentričnom orbitom. Citiranje članka iz Wikipedije:

Računalni modeli predviđaju da se planet zagrijava 555 ° C (1.000 ° F) za samo nekoliko sati pokrećući "oluje udarnog vala" s vjetrovima koji se kreću brže od brzine zvuka, brzinom od 3 milje u sekundi.

što u civiliziranim jedinicama iznosi oko 4800 metara u sekundi. Vjerojatno nema kiše od rastopljenog stakla, pa nije jasno da li je "ekstremnija".

Wow - nisam mislio da su za to uspjeli dobiti podatke o toplinskom mapiranju. Ovaj odgovor definitivno pobjeđuje!
[HD 80606b] (http://en.wikipedia.org/wiki/HD_80606_b) ima ovaj jedan udarac, kako u ekstremnim temperaturama (800K do 1500K unutar 6 sati), tako i u brzini vjetra (~ 5000 m / s) .
@Guillochon koji je nevjerojatan ... želite li sažeti informacije u odgovor?
@Guillochon: Dodao sam vaše podatke u svoj odgovor.
Rory Alsop
2013-09-25 00:52:20 UTC

Za sada nemamo ni blizu dovoljno detalja za prepoznavanje vremena na planetima u drugim zvjezdanim sustavima. Čak imamo poteškoća s izračunavanjem veličine nekih od njih, pa će proći neko vrijeme dok ne dobijemo dobru ideju o vremenu.

Dakle, odgovor će biti u našem Sunčevom sustavu.

Što se tiče ekstrema, imamo nekoliko mogućnosti:

VJETAR

Saturn i Neptun imaju najveću brzinu vjetra, i kako Neptun ima najekstremniju razliku između vjetra Istok-Zapad i Zapad-Istok, bio bih u iskušenju reći da ima najekstremnije vrijeme.

enter image description here

Preuzeto iz http://www.springerreference.com/docs/html/chapterdbid/366754.html

Pluton je nevjerojatno hladno, ali ne razlikuje se puno, pa bismo li ga trebali nazvati ekstremom? Živa ima puno ekstremniji raspon temperatura. Od sunca (preko 400C) do hladnog (gotovo -200C) daje razliku od 600 Celzijevih stupnjeva!

Bruno Alessi
2014-01-30 19:54:12 UTC

Topljeno željezo i vrući pijesak - nije lako smisliti nešto ekstremnije od ovoga. Dodajte to velikoj gravitaciji malog gustog smeđeg patuljka. Teorija predviđa da mogu biti samo 0,75 RJup (ako su dovoljno stari) i puno masivniji.

Znam, BD-ovi nisu planeti. Međutim, na nekim mjestima granice nisu dobro definirane. Tada pretpostavljam da bi planet velike mase blizu ili čak iznad onoga što astronomi definiraju kao minimalnu masu za BD mogao imati slično vrijeme. Ili ne?

Ova masa može biti negdje između 10 i 17 MJ, ovisno o metalnosti i ostalim parametrima. Vidio sam ove brojeve u radu na arxiv.org - žao mi je što se sada nisam sjetio njegovog imena. Čini se da na mrežnim popisima postoje planeti teži od toga.

Zahvaljujući Jupiterovoj gravitaciji Io ima rastaljenu jezgru i puno vulkana. Kakva bi sada bila klima planete koja je podložna mnogo snažnije povlačenje pulsara ili čak crne rupe? ili najekstremniji 'vrući jovijani' koji kruže oko A / F zvijezde za nekoliko dana (ili samo sati) i s temperaturom iznad 3000 K ... Ili odlazak u drugu suprotnost, drevni skitnički svijet hladan poput kruga svemira ili još hladnije (ako je na primjer uronjeno u maglicu 'bumerang') s dovoljnim atmosferskim pritiskom da imaju bazeni tekućeg helija.

DeathItself
2014-03-29 00:41:02 UTC

Rekao bih za plinske divove: Jupiter, Saturn, Uran i Neptun.

Oluje na Jupiteru, poput Velike crvene mrlje ili ovalne BA, dobro su poznate.

Oluje na Saturnu, poput Zmajeve oluje ili Velike bijele mrlje, dobro su poznate.

Oluje na Uranu nisu česte, ali postoji jedna: Uranova tamna mrlja.

Oluje na Neptunu vrlo su česte: nekadašnja Velika tamna pjega, bivši Skuter i još mnogo toga.

Oluje na unutarnjim planetima također se događaju:

Oluje na Marsu prilično su rijetke, ali jedna vrsta nije, vrag prašina.

Oluje na Veneri su česte, pojavljuju se cikloni slični oluji na Zemlji.

Oluje na Merkuru izuzetno su rijetke, uglavnom zbog nedostatka atmosferu.

Oluje na Zemlji, svi znate.