Koja je prihvaćena teorija zašto je Uranova os tako nagnuta?
2013-09-25 01:06:14 UTC

Planet Uran je još jedna anomalija Sunčevog sustava, gdje prema NASA-inom profilu ima aksijalni nagib od 97,8 stupnjeva, što se također smatra retrogradnim. Ovaj NASA-in sažetak "Uran" sugerira trenutnu teoriju utjecaja velikog planeta ranije u svojoj povijesti.

Je li teorija utjecaja planeta još uvijek istinita ili imaju nove prihvaćene teorije izaći na vidjelo?

Štoviše, postoje li rezultati dostupnih simulacija?

Napomena, ovo je objavljeno kao zasebno pitanje uz moje drugo pitanje "Što je trenutno prihvaćeno teorija zašto Venera ima sporo retrogradno okretanje? " jer se osovinski nagib znatno razlikuje.

Pa, žao mi je zbog svih odgovora, ali ne postoji prihvaćena teorija. Teorija se mora temeljiti na aksiomima koji daju predviđanja koja se mogu provjeriti na osnovu dokaza. U tu svrhu nemamo nikakve teorije, već samo specifikaciju.
Tri odgovori:
Timtech
2013-09-25 04:47:16 UTC

Nasa.gov pretpostavlja da je najvjerojatnija mogućnost da se objekt s masom bliskom Zemljinoj sudari s Uranom, zbog čega se od tada okreće na bok.

Nedavni test Space.com sugerira da se "Planet Uran bočno nagnuo zbog višestrukih utjecaja". Ova otkrića sugeriraju da su se vjerojatno dogodila dva ili više manja sudara, tvrdeći da je rani Sunčev sustav vjerojatno bio turbulentniji nego što bi većina mislila.

Imajte na umu da svih 5 Uranovih glavnih mjeseci također orbitiraju "na svojoj strani" ... to jest, njihova je orbitalna nagibnost u odnosu na Uranov ekvator vrlo mala. To je dobar dokaz da je nešto utjecalo (točnije, proletjelo kroz) na akrecijski disk protoplaneta. Disk se preorijentirao i mjeseci su se nakon toga prirasli.
usernumber
2020-07-22 14:03:19 UTC

Ne postoji niti jedna prihvaćena teorija o tome što je uzrokovalo Uranov nagib. Umjesto da postoje dvije obitelji objašnjenja i moramo još prikupiti više podataka da bismo utvrdili što je točno.

Kao što je objasnio @Timtech, Uranov nagib mogao je biti uzrokovan divovski udar. To potkrepljuju simulacije koje pokazuju da je utjecaj mogao biti dovoljno silovit da nagne planet i izbaci ostatke koji su se aglomerirali u mjesece. Ali to nije jedina mogućnost.

Još jedno objašnjenje Uranovog nagiba je rezonancija vrtnje u orbiti. Kako je Uran bio rastući protoplanet, njegov je disk generirao rezonanciju, zbog čega se disk u kojem se formirao naginjao.

Izrađene su simulacije koje pokazuju da se nagib mogao dogoditi tijekom planetarna migracija bez ikakvih golemih utjecaja.

Tri navedena povezana članka su iz 2020. godine, što pokazuje da je ovo još uvijek vruća tema istraživanja i da nema konsenzusa o tome što se dogodilo s Uranom.

antispinwards
2020-07-23 23:37:58 UTC

Da bih dodao postojećim odgovorima i prilagodio se s mog odgovora na ovo pitanje o uranskim satelitima:

Čini se da je jedina ideja o velikom udaru malo vjerojatna. U ovom scenariju, cirkuplanetarni disk ponovno će se poravnati s uranskim ekvatorom nakon sudara, ali će završiti retrogradnom rotacijom i tako proizvesti retrogradne satelite, a ne promatrani progradni sustav ( Morbidelli et al. 2012).

Kao što je primijetio Rogoszinski & Hamilton (2020), vremenski okvir za naginjanje Urana kroz rezonancije između precesije osi rotacije i orbita ostalih divovskih planeta čini se da je predugačak u usporedbi s očekivanim vremenskim okvirom za migraciju divovskih planeta u modelu iz Nice: procjenjuju da će ~ 10 8 godina doseći nagib od 90 °. U idealnim uvjetima, procjenjuju da bi se nagib od ~ 40 ° mogao postići za ~ 10 7 godina.

Iz sažetka:

Mi utvrditi da su dva sudara ukupne veličine 1 M dovoljna da objasne trenutno stanje planeta spina. Konačno, istražujemo hibridne modele i pokazujemo da rezonancije moraju proizvesti nagib od ∼40 ° za bilo kakva primjetna poboljšanja modela sudara.

Ali kao što je navedeno u odgovoru korisničkog broja, ovo je aktivno područje istraživanja i naše znanje o planetima ledenih divova strašno je nepotpuno.