Što je gravitacijsko sočivo?
damned truths
2013-09-25 05:26:25 UTC

Koji je učinak poznat kao gravitacijsko leće? Kako radi? Koji bi objekti mogli izazvati ovaj efekt?

Povezano: http://physics.stackexchange.com/questions/92050/do-gravitational-lenses-have-a-focus-point
četiri odgovori:
Undo
2013-09-25 05:37:25 UTC

Gravitacijsko leće je učinak koji velike količine gravitacije imaju na put svjetlosti. Evo primjera učinka:

enter image description here

Animacija prikazuje crnu rupu koja prolazi ispred galaksije (simulirana). U teoriji bi svaki objekt čija je površinska gustoća mase veća od kritične gustoće površinske mase mogao proizvesti slične takve efekte.

Ono što se događa je da svjetlost ide u ravnoj liniji duž prostorno-vremenska tkanina. Kada je vrlo masivan predmet u tkanini, on savija tkaninu - budući da svjetlost prati ravnu liniju na tkanini , linija je također savijena. To znači da svjetlost ide u neravnoj liniji, a time i efekt leće.

astromax
2013-09-26 19:18:50 UTC

Gravitacijsko leće je savijanje svjetlosti masivnim objektima između promatrača (nas) i pozadinskog izvora svjetlosti. To je izravno predviđanje Einsteinove teorije opće relativnosti, a testirao ga je i potvrdio Sir Aurther Eddington tijekom čuvenog Sunčevog pomračenja 29. svibnja 1919., gdje je očigledan položaj zvijezde vrlo blizu sunce je primijećeno na drugom mjestu - GR je uspješno predvidio točan položaj.

enter image description here

Postoje mnoge situacije koje mogu dovesti do gravitacijsko leće. Ti su režimi:

Jako leće

Snažno leće vizualno je zapanjujući oblik gravitacijskog sočiva, a kako mu samo ime govori, potreban je izuzetno masivan objekt , i dobar dio poravnanja između leće i izvora. Skupine galaksija najčešći su uzrok snažnog gravitacijskog lećenja. Djelomični lukovi, puni lukovi ( Einsteinovi prstenovi) i više slika snažne su gravitacijske leće koje se mogu uočiti. Neki od najčešće proučavanih objekata koji proizvode snažne gravitacijske značajke sočiva su nakupine Abell, od kojih je najpoznatiji Abell 1689 (slika dolje).

Abell 1689

Snažne objektivne karakteristike poput luka i prstenova obično su posljedica proširenih objekata (poput pozadinskih galaksija koje nisu dio same nakupine), a višestruke slike (uglavnom četvero-slikovni sustavi) su tipično objekti poput pozadinskih kvazara.

Slabo leće

Slaba gravitacijska leća javlja se mnogo češće od jake leće. Leće mogu biti nakupine (u njihovim vanjskim regijama), pojedinačne galaksije ili čak struktura velikih razmjera u svemiru. Slaba leća nije uočljiv učinak na oko, već se to mora raditi statistički. Eliptičnosti polja pozadinskih galaksija promatraju se na mreži i statistički se prosječno izračunavaju kako bi se stvorio slab signal leće. Izobličenja oblika ovih pozadinskih galaksija uslijed leća na skali su postotaka. Iznesena je, međutim, jedna važna pretpostavka, a to je da su izofote galaksija (linije konstantne svjetlosti) eliptične i da su im orijentacije potpuno slučajne. Uz to, svako nastalo neto tangencijalno smicanje nastalo je gravitacijskim lećanjem. Na donjoj slici (od gornjeg lijevog do donjeg desnog dijela), gornji lijevi okvir prikazuje neopterećeno polje kružnih galaksija, a s njegove desne strane efekt leće. Slika u donjem desnom kutu dodala je šum oblika ('realistično' polje pozadinskih galaksija), a s desne strane nalazi se kako bi polje leća lećalo.

WL Field.

I na kraju, efekti izobličenja oblika višeg reda, ponajprije Fleksija, mogu proizvesti proširene izvore galaksije ne samo da se smiču, već i da se savijaju . Ovo je trenutno teško izmjeriti.

Mikroleziranje

Microlensing je režim sočiva koji je najčešći na ljestvici galaksije Mliječni put. To se može dogoditi kad pozadinske zvijezde prolaze iza zvijezda u prvom planu. Mikrolensiranje je zapravo dovoljno snažno da proizvede više slika pozadinske zvijezde, ali budući da su razdvajanja slika tako mala (ljestvica mikroluka - otuda i naziv), ono što primjećujemo (budući da je teško postići kutnu razlučivost mikrolučne sekunde ) je promjena fluksa dok se objekt kreće u i izvan poravnanja s srednjim masivnim objektom. Zanimljivo je da se mikroleće pokazalo korisnim u otkrivanju planeta oko sustava zvjezdanih sočiva.

Microlensing Planet

2013-09-25 05:34:46 UTC

Prema ovom NASA-inom vodiču, gravitacijsko leće je kada će svjetlost koja se emitira iz udaljenog objekta saviti gravitacijsko polje velikog objekta, poput galaksije, koja je između nas i udaljeni objekt.

Dijagram koji sažima ovaj učinak nalazi se u nastavku:

gravity lensing

Izvor: "Otkrivanje neobične gravitacijske leće" (Courbin i sur.)

Jeremy
2013-09-25 05:37:20 UTC

Jedna zvijezda prolazi ispred druge iz naše perspektive. Umjesto da samo blokira svjetlost udaljene zvijezde, svjetlost udaljene zvijezde koja je prethodno bila usmjerena na jednu, drugu stranu, gore, dolje - zapravo svuda oko druge zvijezde - sada je savijena utjecajem gravitacije od obližnje zvijezde na fotonima. Kao rezultat, više fotona završava našim putem nego što je bilo prije.

Koji bi objekti uzrokovali ovaj efekt? Masivan objekt koji prolazi ispred zvijezde.