Koja je trenutno prihvaćena teorija zašto Venera ima sporo retrogradno okretanje?
2013-09-25 00:50:45 UTC

Prema ovom NASA-inom pregledu, planet Venera jedinstven je (među glavnim planetima), Venera ima polaganu retrogradnu aksijalnu rotaciju, kojoj treba 243 zemaljska dana da napravi jednu rotaciju (koja je duža od njegove orbitalna revolucija).

Koja je trenutno prihvaćena teorija zašto je (i kako) Venera razvila ovu anomalnu polaganu retrogradnu osnu rotaciju?

Rory Alsop
2013-09-25 03:22:59 UTC

Čini se da ih je nekoliko, a niti jedna nije prihvaćena od strane cijele znanstvene zajednice. Glavne:

• Veneru je tijekom ranog nastanka pogodilo veliko tijelo
  • Os okreta okrenula se, kao što se može dogoditi s žiroskopom
  • Okretanje se usporilo i zaustavilo, a zatim se preokrenulo, uzrokovano sunčevom gravitacijom, gustom atmosferom i trenjem između jezgre i plašta.

Taj posljednji čini se najnoviji, predložio ga je Alexandre Correira i Jacques Laskar 2001. godine. Čini se da njihova istraživanja podrazumijevaju da uvjeti na Veneri i njena udaljenost od sunca čine retrogradni zaokret nešto vjerojatnijim od naprijed.

U aproksimaciji prvog reda, treće objašnjenje mora biti pogrešno, jer je (od 2012.) poznato da Venera usporava. Pogledajte [Može li Venera mijenjati brzinu?] (Http://www.esa.int/Science_Exploration/Space_Science/Venus_Express/Could_Venus_be_shifting_gear). Ako bi se usporio i zaustavio, a zatim preokrenuo, iz bilo kojeg gravitacijskog razloga, tada bi se prvo ubrzavalo. Naravno, moglo bi biti oscilacija drugog reda, ali to je složenije i, pretpostavljam, ne ono što su autori (davne 2001.) predlagali.
Guillaume Valcourt
2018-12-30 00:27:37 UTC

Postoji i teorija koja uključuje Merkur kao ex-moon Venere, uglavnom zasnovan na proračunima Van Flanderna i Harringtona (Dinamičko istraživanje pretpostavke da je Merkur pobjegli satelit Venere. Ikar 28: 435-40 (Sažetak), 1976.) i glasi kako slijedi (Van Flandern, Nestali planeti, Tamna tvar i Nove komete, 1999.):

Kako se Merkur plimno kretao prema van, nužno je stvarao rotacijsko povlačenje Venere, a podigao je još veće plime i oseke u veneranskoj atmosferi zbog čega je ona kružila u retrogradnom smjeru. Nakon milijardi godina to bi moglo dati retrogradno kretanje na cijelom planetu.

Plima i oseka koju je Venera uzrokovala Merkur, dok se potonja još uvijek brzo vrtjela, izazvale bi veliko zagrijavanje i ispuštanje unutarnjih zraka, a vjerojatno i veliku površinu preokret (gradnja planina), također uzrokujući vrlo gustu atmosferu, masivno oslobađanje karbonata u stijenama kao CO2 u atmosferu i vrlo visoke planine. Merkur je dovoljno masivan da je zauzeo velik dio Venerinog okreta u prvih pola milijarde godina nakon formiranja, a Venerova orbita je dovoljno blizu Sunca da se dogodi potpuni bijeg. Izmjena energije između Venere i Merkura bila bi ogromna, s obzirom na Merkurovu veliku masu (4 1/2 puta masivniju od Mjeseca).

Većina željeza (koje na kraju stvara magnetsko polje) u Venera bi bila prisiljena u koru prekomjerno velikom brzinom vrtnje, a Merkur bi tijekom cijepanja dobivao većinu željeza, što bi objasnilo zašto Merkur ima jače magnetsko polje od Venere. Suprotno tome, Zemljino željezo nije bilo prisiljeno na površinu, možda zato što Zemlja nije bila toliko vruća i rastaljena kao Venera tijekom te faze svog formiranja.

Tijekom svoje mjesečeve faze Merkur bi stekao ispružen oblik (donekle izduženo prema Veneri) zbog plimnih sila.

Oba bi se planeta otopila plimnim grijanjem u ranim fazama nakon bijega. Da se to dogodilo prije nego što se Venera diferencirala, moglo bi prouzročiti Merkurovu veliku gustoću i jače magnetsko polje. Nakon toga bi se oba planeta istopila od međusobnog plimnog zagrijavanja.

Nakon bijega, Merkur je stekao veći nagib i ekscentričnost, a Venera bi izgubila više svog okreta. Njegov bi izbočeni oblik nakon bijega bio smanjen, ali i dalje zadržan.

Na mjestu bijega Merkur bi imao razdoblje revolucije od oko 40 dana i zadržao bi svoje vrijeme okretanja, koje bi također bilo 40 dana otkako je zaključan s Venerom. Ali plime i oseke koje bi pokrenulo Sunce usporile bi njegovo okretanje na današnjih 60 dana, što mu daje omjer okretaja 3-2 (3 okretaja po 2 okretaja, drugim riječima, njegovo rotacijsko razdoblje je 2/3 njegovog okretaja , što je 88 dana), jer je sljedeća stabilna konfiguracija takvog tijela (masa i promjer i stupanj prolatacije Merkura) taj omjer, pa je to predviđeni ishod toga što je to bio Venerov mjesec.

Ovaj model onda objašnjava sve anomalije i Venere i Merkura. Musser (2006) kaže da bi Veneri trebalo previše vremena da izgubi mjesec, ali za to ne navodi nikakvu referencu, a mogućnost su potvrdili i Kumar (1977) i Donnison (1978). Ovo je sažetak iz Donnisona:

Kumar (1977) sugerira da su spore rotacije Merkura i Venere dijelom posljedica prirodnih satelita koji su kasnije pobjegli. Izveden je korisniji kriterij za bijeg takvih satelita od prethodno predloženog i pokazalo se da je ta udaljenost dovoljno mala da bi Merkur i Venera mogli vjerojatnost bijega satelita.

A ovo je sažetak iz Kumara:

Predlaže se da bi usporene rotacije Merkura i Venere mogle biti povezane s odsutnošću prirodnih satelita oko njih. Da su Merkur ili Venera posjedovali satelit u vrijeme nastanka, evolucija plima i oseka uzrokovala bi povlačenje satelita. Na dovoljno velikoj udaljenosti od planeta, gravitacijski utjecaj Sunca čini orbitu satelita nestabilnom. Prirodni sateliti Merkur i Venera mogli su pobjeći kao posljedica ove nestabilnosti.

Međutim, oni ne kažu izričito da je Merkur nekoć bio Venerov mjesec.

Ovo je sažetak Van Flanderna i Harringtona (gizidda.altervista.org):

Mogućnost da je Merkur nekoć mogao biti Venerov satelit, što sugeriraju brojne anomalije, istražen nizom numeričkih računalnih eksperimenata. Plimna interakcija između Merkura i Venere rezultirala bi bijegom Merkura u solarnu orbitu. Moguće su samo dvije biježne orbite, jedna vanjska i jedna unutarnja ka Veneri. Za unutarnju orbitu, sljedeći su susreti dovoljno udaljeni da se izbjegnu ponovno hvatanje ili velike perturbacije. Udaljenost perihela Merkura nastoji se smanjivati, dok se orijentacija perihela oživljava za prvih nekoliko tisuća okretaja. Da su dinamička evolucija ili nekonzervativne sile bile dovoljno velike u ranom Sunčevom sustavu, mogle bi nastati sadašnje poluvelike osi. Teoretski minimalni moment kvadrupola nagnutog rotirajućeg Sunca rotirao bi orbitalne ravnine izvan koplanarnosti. Svjetovne perturbacije drugih planeta razvit će ekscentričnost i nagib Merkurove orbite kroz niz mogućih konfiguracija, uključujući sadašnju orbitu. Stoga nagađanja da je Merkur izbjegli Venerovi satelit ostaju održiva i postaju privlačnija našim neuspjehom da ga dinamički opovrgnemo.

To je kreativan odgovor izvan okvira. Koristio bih funkciju navodnika, umjesto da samo "" naznačim kada citirate izvor. Lakše je čitati na taj način. Također bih istaknuo da mi ova linija nema smisla: "Većina željeza (koje na kraju stvara magnetsko polje) na Veneri bila bi prisiljena u koru prekomjerno velikom brzinom vrtnje, s tim da bi Merkur dobio veći dio željezo tijekom cijepanja. " Mislim da je općeprihvaćeno da Tom Van Flandern nije bio točan u svojoj teoriji. Možda je u to vrijeme bilo hrabro i inovativno, ali danas manje.
Imajte na umu da je [Tom Van Flandern] (https://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Van_Flandern) imao neke * vrlo * ne-mainstream teorije ...
@PM2Ring ovaj je čovjek mrzio Occamovu britvicu - ali bez muškaraca poput njega ne bismo se ispitivali ni približno toliko :).
Cijela ideja "prisiljavanja željeza" je nefizička, ekvivalentna sugeriranju da brzina orbite ovisi o gustoći. Centrifugalna sila u gravitacijski vezanom objektu mogla je samo oslabiti gravitacijsko sortiranje, centrifugalno sortiranje zahtijevalo bi koru s nerealnim količinama vlačne čvrstoće. I u svakom slučaju, njegova veličina i gustoća govore nam da Venera ima željeznu jezgru sličnu Zemljinoj.
Treba uzeti sve što je napisao Tom Van Flandern nakon sredine 1970-ih s ogromnim zrnom soli, a sve što je napisao nakon 1980-ih s ogromnim blokom soli.