Što znači da zvijezda postane nova ili supernova? Mogu li ih sigurno promatrati?
RhysW
2013-09-27 05:14:10 UTC

Što znači za zvijezdu kad ljudi kažu da ide kao nova ili super nova, koje su razlike?

Još važnije, mogu li ih sigurno promatrati amaterskim teleskopom? Pretpostavljam da bi bili dovoljno veliki da ih se uoči ako se to dogodi!

supernova

Jedan odgovor:
Larian LeQuella
2013-09-27 07:57:35 UTC

To je stvar veličine i zvjezdane evolucije. Postoji mnogo, mnogo vrsta zvjezdanih eksplozija. Sveučilište u Arizoni ima jednu stranicu koja opisuje ove vrste. općenito, novembar nije ono o čemu mislimo (tj. zvijezda koja eksplodira). To je zapravo Supernova tipa II.

Prema toj web lokaciji:

Novae su često (možda uvijek) članovi binarnih sustava u kojima masivnija zvijezda brže evoluira i postaje bijeli patuljak. Manje masivna zvijezda gubi dio vanjske atmosfere bogate vodikom bijelom patulju gdje se sakuplja. Velika gravitacija i jaka vrućina bijelog patuljka čine uvjete pogodne za fuziju vodika u helij. Kad se skupi dovoljno vodika, eksplodira u fuzijskoj reakciji, uzrokujući novu. Plin izbačen u eksploziji kreće se prema van brzinom 1000-2000 km / s.

Supernova ima dvije različite vrste:

Supernove "Tip I" nastaju kad bijeli patuljasti član zvijezde binarnog sustava iz svog suputnika izluči toliko materije da je prevrnut preko 1,4M Chandrasekarove granice. Bijeli se patuljak vrlo brzo urušava (samo nekoliko sekundi) dok padajući slojevi ne udare u vrlo tvrdu površinu neutronske zvijezde. Rezultirajući šok vraća se kroz slojeve koji se ruše i oni eksplodiraju fuzijom vodika.

I onaj koji nam je poznatiji iz popularnih medija:

Supernove "Tip II" rezultat su masivne zvijezde koja troši svo nuklearno gorivo, a zatim eksplodira. Crna crta shematski prati evoluciju masivne zvijezde, sve dok ne dosegne stupanj supernove.

Portland Community College zapravo navodi puno varijacija koje se događaju u različitim vrstama supernove vani.

Tip I: supernove BEZ apsorpcijskih linija vodika u svom spektru Tip II: supernove S apsorpcijskim linijama vodika u svom spektru.

Tip II Supernove tipa II su masivne zvijezde čije se željezne jezgre srušavaju, a zatim odbijaju, šokom zagrijavajući vanjske slojeve zvijezde, koji zatim eksplodiraju prema van.

Tip I Supernove tipa I podijeljene su u tri podklase, nazvane (dosadno dovoljno), tip Ia, tip Ib i tip Ic. Tip Ia: nema vodikovih linija, nema helijevih linija, jake silicijske linije Tip Ib: nema vodikovih linija, jake helijeve linije Tip Ic: nema vodikovih linija, nema helijevih linija, nema silicijskih linija

Supernove tipa Ib i tipa Ic masivne su zvijezde koje su izgubile vanjske slojeve u zvjezdanom vjetru prije kolapsa jezgre.Tip Ib supernove izgubile su svoj vanjski sloj bogat vodikom, otkrivajući sloj bogat helijem odmah ispod. Tip Ic supernove su pretrpjele veći gubitak mase kao supergiganti, izgubivši i sloj bogat vodikom i sloj bogat helijem (otkrivajući sloj bogat ugljikom u nastavku). Supernove tipa Ib i tipa Ic u osnovi su iste kao supernove tipa II.

Što se tiče promatranja istih, jer niti jedno od njih nije očekivano ted biti blizu nas (tj. nema zvijezda u našoj blizini koje bi mogle proći supernovu), trebalo bi biti sigurno. Problem je predviđanje kada će se što dogoditi. Primjerice, očekuje se da će Betelgeuse uskoro postati supernova, ali u zvjezdanom smislu to bi moglo biti i preko 100 000 godina od sada. Popis kandidata na Mliječnoj stazi ne predstavlja ništa dobro za jednog u vašem životu. Iako ih astronomi često vide u drugim galaksijama, a neke mogu primijetiti i astronomi amateri. U stvari, upravo ovog kolovoza (2013.) amater je otkrio novu.